Romney kitartó ekézése után Obamáék előálltak egy pozitív üzenetű hirdetéssel is. A hétvégi hivatalos kampánynyitó után most hétfőn közzétették az alábbi egyperces videót, amely úgy foglalja össze az elmúlt bő három évet, hogy Obama örökölt egy csomó problémát, és ugyan még mindig nem sikerült mindent megoldani, de már elkezdődött a talpraállás. A szlogen pedig nemes egyszerűséggel annyi: forward, vagyis előre.

Ennek az üzenetnek a legkényesebb pontja az, hogy vajon hogyan rezonál ez a diadalittas üzenet annál a sok-sok választónál, akik továbbra is bizonytalanságban élnek, és képtelenek például munkát találni. Obama stábja ezt úgy próbálja megoldani, hogy a derűs helyzetleírást azonnal árnyalják is azzal, hogy persze még nem tartunk ott, ahol kellene, folytatni kell a munkát.

Romneyék eközben láthatóan úgy gondolják, hogy van azért fogás ezen a jól hangzó üzeneten, és vasárnap közzétettek egy olyan szpotot, amely a nem túl biztató pénteki állásadatokról megjelent kommentárokból gyűjti össze a legsötétebbeket.

Nagyon eltérő képet fest tehát a két rivális oldal, de igazából semmi meglepő nincs ebben a kampányban. Az a lényeg, hogy kinek a történetét fogja majd elhinni a választók többsége. Ezt értelemszerűen még nem tudjuk, de egész jó számszerű megközelítés olvasható Nate Silver nagyszerű blogjában (aki nem akarja végigolvasni, annak röviden: Silver következtetése az, hogy talán a most tapasztalható gyengébb gazdasági növekedés - és az ezzel járó állásteremtés - is elég lehet Obama újraválasztásához).