Már áradoztam többször is arról, hogy mennyire profi, filmszerű reklámszpotok készülnek a kampányban. Ezek jellemzően republikánus megrendelésre készültek, most azonban egy valódi filmsztár, nem mellesleg korunk egyik legmegbízhatóbb és díjakkal alaposan kidekorált rendezője, Clint Eastwood szállított le egy hirdetést, amely minden jel szerint Barack Obama támogatására szólít fel. Azért mondom azt, hogy minden jel szerint, mert egyébként ez nem egy hivatalos kampányfilm, hanem a Chrysler autógyár reklámja, amelyet a Super Bowl félidejében játszottak le.
Nincs benne egy árva szó sem Obamáról vagy az elnökválasztásról, mégis képtelenség máshogy értelmezni, mint a mellette való kiállásként. Szigorúan véve ugyan arról szól, hogy az amerikai autóipar hogyan állt talpra egy súlyos válság után, de egyrészt a detroiti autógyáraknak adott mentőcsomag is Obama döntése volt, másrészt Eastwood általánosabb dolgokról - például munkanélküliségről - is beszél, ráadásul az üzenete is egyértelmű, "Amerika félidőnél tart, és a második félidőnk kezdődik".
Utolsó kommentek